Geland!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Loes - WaarBenJij.nu Geland!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Loes - WaarBenJij.nu

Geland!!

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

26 September 2022 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik typ dit stukje zittend in m'n guesthouse in Bantry Bay, Kaapstad. Mijn eerste dag Zuid Afrika loopt op z'n eind, en wat heb ik al veel gezien!!

Even een "korte" rewind... Zondag rond de middag met pap en mam naar Schiphol vertrokken, daar in de regen aangekomen, ze een dikke knuffel gegeven en gedag gezwaaid. Koffer ingecheckt en met m'n handbagage de gevreesde security line ingedoken..

Na een kleine 1,5 uur schuifelen, slenteren en geklaag van mede-wachters aanhoren (uiteindelijk zelfs koptelefoon met noise cancelling opgezet [e-1f609] ) werd ik akkoord bevonden om me naar Zuid Afrika te begeven waar ik natuurlijk erg blij mee was!

Ik had uiteindelijk nog zat tijd dus kon lekker relaxed m'n 1e vlucht in. Die vloog letterlijk voorbij, binnen het uur stond ik met m'n voetjes op de grond in Frankfurt. Hier een kleine 2 uur gewacht en op de 2e vlucht gestapt, het lange stuk naar Kaapstad.

12 uur lang op een redelijk relaxte plek gezeten, lekker wat beenruimte, klein tv-tje erbij, gezellige Zuid Afrikaanse buurman waarmee ik even heb zitten kletsen. Rond middernacht kregen we een warme maaltijd en daarna gingen alle lichten uit tot kwart voor 8 's ochtends. In die tijd heb ik misschien 2-3 uurtjes geslapen, een serie gekeken waar ik al even naar uitkeek en tussendoor wat liggen dommelen.

Na een haast smakeloze boterham met kaas en een sjuutje kwam dan eindelijk rond half 10 de Tafelberg in zicht. Grotendeels in de wolken maar toch, heel veel kippenvel, wel een paar traantjes moeten laten van alle emoties..! Na een regenachtige taxirit aanbeland bij m'n guesthouse en even lekker gedoucht, want tja, 24u reizen, daar word je nou niet bepaald frisser van.

Hierna besloten m'n stijve ledematen eens wat te gaan strekken. Gelukkig trok tijdens deze flinke wandeling door de wijk waar ik verblijf en langs de boulevard de lucht helemaal open en heb ik een heerlijk zonnige middag gehad.

Terug in de guesthouse eind van de middag voor het eerst load shedding meegemaakt (om electriciteitstekort te voorkomen wordt door het plaatselijke energiebedrijf elke 2 uur in een ander stuk van de stad de stroom uitgezet), alleen als je een generator hebt kun je nog wat, zeg maar. Niet veel last van gehad gelukkig.

Daarna een lekkere bak spaghetti opgewarmd en nu achter de laptop om dit te typen.

Nou, dit was m'n eerste dag, een lang verhaal niet zo heel kort [e-1f606]

Ik heb nu nog zin om te typen dus ik maak er maar even gebruik van *kucht

Morgen ook weer lekker op pad, op naar nieuwe avonturen hier in m'n eentje in dit heerlijke land!!


  • 26 September 2022 - 20:43

    Dorien:

    Blij dat je goed bent aangekomen! Je bent een stoer wrijf! Nu op naar genieten!

  • 26 September 2022 - 20:43

    Nancy:

    Wat geweldig leuk om te lezen! Geniet ervan Loes!!!

  • 26 September 2022 - 21:03

    Mariska :

    Fijn te lezen! Supertof dat je gewoon alleen op reis bent gegaan! Stoer wijf! Nu kan het genieten beginnen!! Kom maar op met die lange verhalen, niet zo kort!

  • 26 September 2022 - 21:09

    Brigitte:

    Heerlijk om dit te lezen. Dat we een klein beetje van je reis op deze manier mee mogen “reizen”
    Geniet!!!

  • 26 September 2022 - 22:13

    Soraya :

    Wat schrijf je mooi! Doet ons goed. Zo'n prachtige omgeving en natuur dat raakt inderdaad. Slaap nu maar lekker en morgen weer fris en fruitig op!

  • 27 September 2022 - 08:09

    Ans:

    Erg leuk om te lezen Loes! Enjoy and take care!

  • 27 September 2022 - 08:21

    Ivka:

    Je bent er!! Geniet ervan en ik kijk uit naar je verhalen.

  • 27 September 2022 - 08:23

    Rianne :

    Leuk om je verhaal zo te lezen. Geniet van je tijd en alle mooie momenten. Let ook een beetje op :) tot het volgende verhaaltje weer. Kijk er al naar uit.

  • 27 September 2022 - 09:22

    Tanja:

    Lieve schat, sorry hoor maar jij hebt echt wel talent om te schrijven

  • 30 September 2022 - 09:10

    Lieke:

    Geniet er van, Loes!!

  • 02 Oktober 2022 - 12:10

    Wilma:

    Fijn dat alles al goed is verlopen. Geniet ervan.

  • 05 Oktober 2022 - 12:39

    Jos:

    Goed bezig Loes, leuk en spannend.
    GENEETE mêr.

  • 06 Oktober 2022 - 16:55

    Angelien:

    Dag lieve Loes, geniet van jou mooie avontuur in zuid Afrika!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Actief sinds 21 Aug. 2022
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 1020

Voorgaande reizen:

25 September 2022 - 16 November 2022

Zuid Afrika 2022

Landen bezocht: