Laatste dag..!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Loes - WaarBenJij.nu Laatste dag..!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Loes - WaarBenJij.nu

Laatste dag..!!

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

15 November 2022 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Tikkend vanaf m'n favoriete koffietentje op een steenworp afstand van m'n guesthouse hier in Kaapstad is het alweer mijn laatste dag van deze geweldige, leerzame, fantastische, adembenemende, heerlijke, en wat al niet meer, reis door Zuid Afrika! Hoe bizar te bedenken dat ik hier al ruim 7 weken ben, genietend, having the trip of a lifetime!

Ik krijg al tranen in m'n ogen als ik bedenk dat ik morgenavond weer voet zet op de (naar wat ik hoor) koude, Nederlandse herfst-bodem, terwijl ik hier nog lekker rondloop in korte broek en shirt met uitzicht op een zonnige Lion's head en met een schuin oog een Tafelberg met de top in de wolken..

De afgelopen ruim 2 weken was het safari-heaven voor me, met sinds mijn laatste blog nog een paar dagen in Addo en daarna met een vlucht via Port Elizabeth naar het Kruger-park voor 12 dagen nóg meer wilde dieren! Nog een stukje wilder dan in Addo, want Kruger is een stuk groter met nóg een grotere verscheidenheid aan dieren..

Bijgevoegd weer een lading foto's van de meest mooie sightings, een heel kleine greep uit de letterlijk duizenden foto's want man, wat heb ik m'n camera laten werken de afgelopen 2 weken!

Mijn dagen in Kruger bestonden vooral uit een boel uren in m'n auto zitten waarbij ik met gemidddeld 25km per uur rondreed op zoek naar dieren. Vaak op pad rond 8 uur, paar keer rond zonsopgang, om zo vóór de ergste hitte zoveel mogelijk te zien. Want immers, hoe warmer het wordt, hoe minder dieren je ziet want dan liggen ze een eind van de weg af te chillen tussen de struiken en onder de bomen. Plus, in de auto wordt het er ook niet lekkerder op als het buiten dik 30 graden is en je met ramen dicht en loeiende airco dieren moet spotten.

Maar geloof me, ik had het er met alle liefde voor over want man oh man heb ik me toch een lading mooie dieren gezien. Naast het alleen rondrijden ben ik ook nog met een privé-gids in een safari vehicle op pad geweest voor een middag en ochtend gamedrive. Ik voelde me de koningin te rijk alleen in zo'n gave jeep dieren spotten! Je ziet veel meer vanuit zo'n hoog oogpunt, echt heel gaaf! M'n gids Warren wist over alle dieren, planten, bomen zoveel dingen te vertellen, heeft me m'n eerste luipaard van deze reis laten zien en nog een paar mooie sightings zoals een chillende hyena langs de kant van de weg en ook m'n eerste impala mét kleintje.

Na 12 dagen Kruger ben ik 3 dagen geleden met de auto vanaf Kruger naar Johannesburg gereden en terug naar Kaapstad gevlogen. Hier heb ik de afgelopen dagen vooral een beetje bijgetankt, heerlijk geslapen in de accommodatie waar ik tijdens m'n eerste weken hier ook verbleef, laatste souveniertjes gekocht en ook nog gebruncht met een meid uit Canada, inmiddels woonachtig in Kaapstad, die ik tijdens het plannen en voorbereiden van m'n reis heb leren kennen, heel tof!

En nu dus aanbeland bij m'n (voorlopig) laatste dag Kaapstad en daarmee ook Zuid Afrika. Het voelt heel dubbel om te weten dat ik morgenvroeg weer op het vliegtuig naar huis stap.

Als het kon zou ik hier zo nog weeeeken kunnen blijven, er is nog zoveel meer te doen en te zien hier. Bovendien gaat hier langzaamaan de lente over in de zomer dus het wordt nóg lekkerder weer, er komen allerlei leuke festivals en evenementen aan, en wat al niet meer.. Meer dan genoeg om nog veel meer mooie reizen deze kant op te maken!

Maar goed, na ruim 7 weken begin ik m'n eigen bedje, vrienden en familie om me heen toch zeker wel te missen! We hebben wel contact kunnen houden via whatsapp en soms beeldbellen maar helemaal alleen op reis betekent toch vaak écht alleen op reis.. Ik had meestal wel mensen om me heen maar écht contact maak je niet want het is heel vluchtig, de meeste mensen zie je een avondje en dan reis je allebei weer verder.

Ik heb mezelf tijdens deze weken weer een stuk beter leren kennen, één van mijn grootste doelen van deze reis, ruimschoots behaald mag ik wel zeggen. In de vele ups en ook zeker wel enkele downs ben ik mezelf absoluut tegengekomen maar ik ben wel heel trots op mezelf dat ik deze reis heb aangedurfd en gedaan, had het voor geen goud willen missen!!


  • 15 November 2022 - 12:47

    Mariska:

    Je hebt een heerlijke reis gehad volgens mij! En fijn dat je je doelen hebt behaald! Fantastische foto's! Ik heb er van meegenomen!


  • 15 November 2022 - 13:03

    Soraya:

    Je mag zeker TROTS zijn op je zelf.. Daar krijg ik nu tranen van in mijn ogen!Het zal een hele omschakeling worden, niet alleen het weer maar ook de mindset! Komt goed. Goede terugreis en tot gauw,


  • 15 November 2022 - 13:15

    Mariska:

    Euh...meegenoten uiteraard!


  • 15 November 2022 - 18:45

    Wilma:

    Fijn dat je zoveel ervaring op allerlei gebied hebt opgedaan. En het zal zeker niet meevallen om afscheid te nemen van zo'n geweldige reis. Wat het weer betreft bereid je maar voor. [e-1f609]


  • 15 November 2022 - 19:08

    Dorien:

    Ik ben super trots op jou dat je dit gedaan hebt en ook zo genieten kon!


  • 15 November 2022 - 19:51

    Nancy:

    Wauw meid, wat heb jij een ongelooflijke gave reis achter de rug! Petje af hoor, ik had het niet gedurfd.

    Alvast...welkom terug. [e-1f48b]


  • 15 November 2022 - 20:42

    Brigitte Joseph:

    Wat een fantastisch reis en mooie herinneringen heb jij gemaakt zeg. En zo fijn dat het je zoveel gebracht heeft


  • 15 November 2022 - 21:43

    Carolien:

    Lieve Loes, fantastisch! Toppertje ben je! Liefs


  • 16 November 2022 - 07:20

    Ans:

    Welkom thuis Loes!Je doet het toch maar! In the pocket. Prachtige foto's en leuk verhaal! Tot gauw in the kantoorjungle van Druten[e-1f60a]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Actief sinds 21 Aug. 2022
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 1023

Voorgaande reizen:

25 September 2022 - 16 November 2022

Zuid Afrika 2022

Landen bezocht: